Zauważyłem że od jakiegos czasu przy ruszaniu gdy koła zabuksują słychać jaieś chrobotanie, mniej wiecej takie same jak przy hamowaniu w zime gdy włączał sie ABS. Co może być tego przyczyną?
Perez, eds elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego sie załącza i taki efekt powstaje tym bym sie nie przejmował
nie wiedziałem że moje maleństwo ma takie ustrojstwo:] myslisz że wszystkim tak chrobocze? Może nie ma się czym martwic ale odgłos troche obciachowy... :|
a to ja juz wiem co sie u mnie dzieje, bo juz zaczalem szukac dziury w calym..... mozna to ustrojstwo jakos wylaczyc bezpiecznikiem zeby zobaczyc na chwile czy przejdzie chrobotanie ?
o chrobotaniu tu masa informacji do przeczytania więc czytam i czytam, ale nie ma takiego jak moje . "Chrobocze" (trudne słowo) mi tylko i wyłącznie przy ruszaniu na jedynce i to tylko co któryś raz. Zauważyłem, że jak dam więcej gazu przy puszczaniu sprzęgła to nie chrobocze wcale, ale jak robie to delikatnie to co 2-3 raz zachrobocze. W serwisie gosciu powiedział ze to ASR, moge mu wierzyc? Ślisko nie ma, sucho na ulicy więc skad to różnicowanie? pozdrawiam
kajo (świeży uzytkownik O)
może. MIałem O1 '99 AKL ściągniętą z Niemiec w wersji GLX i miała w serii.
Zamieszczone przez kajo
W serwisie gosciu powiedział ze to ASR, moge mu wierzyc
NIE. ASR tłumi silnik, a nie blokuje mechanizm.
Zamieszczone przez kajo
Ślisko nie ma, sucho na ulicy więc skad to różnicowanie
zależy od opon, na jedynce nawet AEE może zapiszczeć oponami, a EDS na to nie pozwala.
Spróbujcie mocno skręcić koła i ostro ruszyć, to dopiero usłyszycie jak działa :wink:
rezon, To ciekawe co piszesz, bo moja ma podobno tylko ASR i też tak chrobocze. A jak wyłączę ASR przyciskiem na desce rozdzielczej, to bez problemu piszczą koła i nic nie chrobocze.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
kajo, takie chrobotanie o jakim Ty mowisz to raczej nie jest zaden system elektroniczny, tylko powoli sypiace sie kolo dwumasowe. Przynajmniej ja mam dokladnie takie same objawy... :|
Czy poza chrobotaniem cos czujesz, czy jest to sam odglos?
To jest EDS. Sprzedawali to jako "asystent ruszania". Zczytuje roznice w predkosci obrotowej kol z czujnikow ABS i normalnie przyhamowuje szybciej krecace sie kolo. Najpierw denerwuje, jak sie kupi auto - zwlaszcza na mokrym, ale w zimie lub na blocie, trawie jest fajna sprawa. Zwlaszcza przy ruszaniu pod gore. Acha no i on dziala tylko do pewnej predkosci i dodatkowo zauwazylem, ze wlasnie nie zawsze tak jakby lapie. Nie wiem skad to jest, ale moze jak wystepuje nagla zbyt duza roznica, to zlewa odczyty, lub nie ingeruje, zeby nie uszkodzic mechanizmu roznicowego, ktory by nagle dostawal kopa na drugie kolo, po przyhamowaniu tego szybciej sie krecacego ?? Hmm sam nie wiem, ale da sie spalic gume i ani nie piaknie. Za to przy spokojnym lub srednim ruszaniu i wystapieniu efektu buksowania, zachrobocze prawie zawsze. I jeszcze jedno. Nie zauwazylem jakiegos przyspieszonego zuzycia tarcz czy klockow hamulcowych.
Piet-Tia, jak jest ślisko lub opony już nie trzymają to może sie często pojawiać to chrobotanie jest to eds a to że nie boksują to działa asr który redukuje moment na kołach aby nie doszło do uślizgu kół
Ale chyba jednak nie mogą buksować jak mam płaski, suchy, czysty asfalt w piękny słoneczny dzień i ruszam nie przekraczając 2k obrotów. Oczywiście nie wiem, czy dokładnie to samo dzieje się u kajo, ale jego opis zgadza się z moimi objawami. Nie znam się na tych sprawach tak jak większość z Was, ale wierz mi, że to naprawdę nie ma nic wspólnego z utratą przyczepności :wink:
Piet-Tia, może też być dwu mas ale uwierz mi że ja na serii na oponach barum mieliłem kołami praktycznie ciągle dużo zależy od gumy na kołach
jaka guma taka trakcja
Czy wg Ciebie przyspieszczenie od 0 do 20 trwajace ponad 5 sekund moze na normalnej nawierzchni spowodowac zalaczenie ktoregokolwiek z tych systemow? Bo wlasnie wtedy u mnie objawy sa najbardziej slyszalne.
Zreszta zrobilismy z tego juz niezlego offtopa wiec moze lepiej sobie odpuscic. Peace ! :wink:
matko boska - o co chodzi z tym kołem dwumasowym...?
chrobocze mi na suchej, asfaltowej nawierzchni również. odczucie jakby cos pod podłogą potarło. żadnego poslizgu ani buksowania mi tam pewnie nic nie redukuje.
chcę sie upewnic czy moge z tym jeździć czy nie, czy trzeba coś z tym zrobić. nie stac mnie na ciągłe wizyty u mechaników którzy wiedzą wszystko i nic.
kajo z czasem chroboczącej .... <chrrr>
kajo, dopóki ktoś mi nie poda konkretnych argumentów kontra to trzymam się swojej wersji. :lol:
Wg mojej ograniczonej wiedzy koło dwumasowe to takie ustrojstwo, które przy przekazywaniu napędu redukuje Ci drgania... i przy okazji sporo kosztuje. Ja planuje ze swoim chrobotaniem jeździć, dopóki nie zacznie naprawdę przeszkadzać. Na razie jeżdżę prawie rok, i ani się nic nie stało, ani nawet objawy nie nasiliły.
to ja sie chętnie przypnę do twojej wersji... brzmi przekonująco i... można jeździć , a jak coś sie wyjaśni to napiszę czemprędzej.
[ Dodano: Pią 11 Sty, 08 09:59 ]
no to sie najeździłem ( "układ sprzęgła z kołem dwumasowym do wymiany" - moze mi to ktoś wytłumaczyć i... ile to kurcze kosztuje... bo w serwisie straszą mnie ceną.
[ Dodano: Pon 18 Lut, 08 21:02 ]
Wymieniłem kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym i... nadal chrobocze przy ruszaniu jeden raz na dziesięć (czyli tak jak dotąd) ale jednak... nigdy tego nie rozgryzę . teraz sie zastanawiam czy ten chrobot właśnie nie niszczy mi mojego nowego dwumasowca hmmm
Komentarz